Con la sonora ausencia del BNG, alcaldes de Ferrolterra compartieron este jueves una reunión telemática con sindicatos y entidades empresariales ante la crisis industrial de la zona. Los participantes instaron a Xunta de Galicia y Gobierno central a que se «involucren directamente na busca de solucións á difícil situación que atravesa a industria da comarca».

Piden que se sumen a una mesa de trabajo de próxima constitución y abogan en un comunicado por una «resposta urxente á necesidade de carga de traballo en Navantia en tanto dá comezo o programa das fragatas F-110». Además, reclaman «alternativas ao peche das plantas de Siemens Gamesa nas Somozas e de Endesa nas Pontes».

En el ámbito energético, exhortan a que se «garantan os postos de traballo mediante unha transición ecolóxica xusta». Proponen que en las «poxas sobre renovables que se poñan en marcha» las concesiones a otorgar queden supeditadas «ao desenvolvemento de proxectos industriais en Ferrolterra».

Huelga general

Los representantes que tomaron parte en la cumbre comarcal exhibieron su apoyo «unánime ás movilizacións en defensa dos postos de traballo» y de modo «expreso á folga» general del 25 de febrero en Ferrolterra, convocada por CIG, CCOO y UGT. Se sumaron al cónclave miembros de CIG, CCOO, Cofer, Asociación de Empresarios Ferrolterra y AJE Ferrolterra.

En la vertiente política, intervinieron los alcaldes de Ferrol, As Pontes, Cedeira, Cerdido, Cabanas, Neda, Cariño, Valdoviño y Pontedeume, todos ellos del PSOE. Por el PP, sus regidores de Mugardos y As Somozas; de Terra Galega, la alcaldesa de Narón. En la tarde de este jueves, el líder de los socialistas gallegos, Gonzalo Caballero, propuso un «Plan Ferrolterra».

En una comparecencia ante el teatro Jofre, solicitó que la Xunta de Galicia lidere esa estrategia de recuperación económica. Al mismo tiempo, incidió en la necesidad de «un gran acordo entre administracións e tecido produtivo, empresarial e sindical» en aras de «dar emprego e futuro a toda Ferrolterra».

Ferrol 360