Desde las filas socialistas siguen sucediéndose las críticas al ministro de Consumo, Alberto Garzón. El secretario xeral del PSdeG-PSOE, Valentín González Formoso, calificó este viernes de «desafortunadas» las declaraciones sobre las macrogranjas realizadas por el responsable de la cartera de Consumo: «Estamos falando dun sector estratéxico para Galicia, que aposta polas explotacións familiares e que a súa sostenibilidade depende de moitos factores, polo que debemos evitar plantexar calquera tipo de dúbidas aos consumidores», afirmó González Formoso, coincidiendo con una visita que realizó a una explotación ganadera de producción de carne situada en Guitiriz, una visita a la que acudió acompañado por el secretario xeral de Unións Agrarias, Roberto García; la alcaldesa de la localidad, Marisol Morandeira; la secretaria de Desenvolvemento rural, Rosa Arcos; la secretaria provincial de los socialistas lucenses, Patricia Otero y el diputado autonómico Martín Seco.

Durante esta cita, Formoso defendió la función que realizan las explotaciones en el entorno. Y es que, para el líder socialista, este es uno de los sectores clave en el medio rural por los empleos que genera y por su función de fijar población que realiza: «No PSdeG estamos por defender o sector primario galego, o sector gandeiro que emprega a tantos miles de familias no entorno rural e se non queremos que se baleire definitivamente temos que ser moi coidadosos con preservar a actividade económica que lle dá vida», resaltó.

El líder de los socialistas gallegos aprovechó el acto para lanzar unas palabras de apoyo al ministro de Agricultura, Luis Planas, y poner en valor la Ley de la Cadena Alimentaria, recientemente aprobada por el Ejecutivo central. Una ley que, defendió, «permitirá que agricultores e gandeiros reciban retribucións xustas». De hecho, subrayó que esta nueva normativa impedirá «vender por debaixo do prezo de produción, atendendo unha das demandas históricas do sector».

Un momento delicado

El secretario xeral de Unións Agrarias, Roberto García, quiso agradecer el compromiso de González Formoso con el sector primario: «Nun momento especialmente delicado, no que o incremento da enerxía, os fertilizantes ou os pensos colocan á inmensa maioría das pequenas e medianas explotacións familiares galegas nunha posición delicada». García recordó que la media de vacas por explotación en Galicia es de diez animales: «Polo que o debate aquí non é macrogranxas si ou macrogranxas non. Non podemos pedir a un gandeiro que non incremente a súa produción se co que vende non lle chega para sacar o salario mínimo. Para garantir a sostenibilidade ambiental hai que garantir a sostenibilidade económica», afirmó.

La Voz de Galicia