Bomberos y Diputación de A Coruña discrepan sobre las causas del cierre, durante la jornada de ayer, en pleno temporal, del parque de As Pontes. Los profesionales aseguran que se debió a que uno de los compañeros que intervinieron en el incendio de Sogarisa, el domingo en As Somozas«enfermou a raíz desa actuación», y al quedarse sin el mínimo de efectivos, fueron trasladados a Cee. Critican que, por parte del Consorcio, presente en el suceso por parte de los parques de As Pontes y Vilalba, «o mando de maior graduación era o cabo de quenda das Pontes, polo que dirixiu o sinistro o xefe de servizo dos bombeiros de Narón, que é suboficial; non se presentou ningún sarxento, suboficial nin xerente (do Consorcio), que chamou para pedir fotografías».

Lamentan que al carecer de personal en el parque pontés tuvo que ocuparse de reponer materiales, «como o espumóxeno», el de Narón. Tampoco se pudo usar el vehículo de altura de las instalaciones del Eume, averiado desde hace más de año y medio. Alertan, además, de que «pola mobilización de medios de distintas comarcas quedou moita zona sen cobertura, o que evidencia a precariedade do servizo».

La Diputación disiente sobre las causas que motivaron la clausura de las instalaciones ayer. «Os bombeiros tratan de facer ver que o peche responde á súa precaria situación laboral, cando é consecuencia directa da folga. Na provincia hai 179 bombeiros e desde que empezou a folga hai unha media do 40 % de baixa cada día, e o resto néganse a facer horas extra pola folga», argumentan desde la Administración provincial. «En vinte anos nunca pechou un parque (do Consorcio), salvo dun xeito moi excepcional, e iso demostra que se pechan agora é pola folga», reiteran.

Según se recoge en el documento remitido por las cuatro diputaciones y la Xunta de Galicia a los representantes sindicales del colectivo de bomberos, su propuesta de convenio «non é viable nin económica nin xuridicamente, e invalidaría a xustificación do cambio do modelo de xestión acordado no seu día».

La Voz de Galicia